fbpx

בכל הפסח מזג אוויר נהדר בפארק!!!

פעילות לילדים – עידוד אקטיביות לגוף ולנפש

רוי בוי ברודיאו סוסים

פעילות לילדים בדמות של פעילות גופנית הכרחית לבריאות, להתפתחות ולרווחה של הילדים, גם כיום וגם בטווח הרחוק. ואת ההיבט הזה נסקור במאמר זה מכל זווית אפשרית. מאידך, יש גם פעילות יצירתית לילדים. פעילות ייחודית, אשר מסייעת לעורר את הסקרנות הטבעית שלהם, וליצור עבור מסע ייחודי של חקר, גילוי או התפתחות. במאמר זה נציג בפניכם כל מיני פעילויות מומלצות לילדים, תוך הגעה לחקר האמת שלהם. נבין למה כל אלו מומלצים, בפרט נוכח מחקרים שונים שבוצעו בתחום, בהתבסס על מחקרים וניסיונות מעשיים.

 

מה זה בכלל פעילות לילדים גופנית?

נתחיל מהדיון על השאלה – "מה זה בכלל פעילות לילדים גופנית"?, ובכן, להלן תשובתנו, לפי הסעיפים הבאים –

  • פעילות גופנית לילדים הינה כל פעילות אשר קשורה להנעה של גוף הילדים. פעילות שכזאת יכולה להיות כל פעולה שנעשית בחיי היום יום, ספורט מאורגן, כמו גם משחקים פעילים באמת.
  • פעילות גופנית לילדים קלה עשויה להתרחש בכל מיני דרכים, כמו למשל – לצייר על גבי כן ציור, לצאת לטיול רגלי קצר, או אף לנגן על כלי נגינה אהוב, וכיוצא בזאת.
  • יש גם אלמנט של פעילות גופנית לילדים מתונה. זאת הפעילות שמסבה לילדים להתנשף בעדינות. הדבר עשוי להיות בצורה של פעילות שמחזקת את העצמות ואת שרירי הילדים, וגורמת לשרירי גופם לעבוד יותר מהר מהרגיל, תוך כדי הפעלה של עוד כוח על העצמות. כמו לדוגמה – הרמה, קפיצה, טיפוס או ריצה, וכיוצא בזאת.
  • פעילות גופנית לילדים מתונה ונמרצת מסייעת, בדרך כלל, לבנות שרירים ועצמות.
  • משחק ספורטיבי מאורגן בקבוצה, כמו לדוגמה – כדורסל או לחלופין כדורגל מהווה פעילות ספורטיבית רצינית למדי.
  • הליכה מהירה נחשבת לסוג של פעילות גופנית לילדים.
  • רכיבה מהירה על גבי אופניים אף היא פעילות גופנית לילדים.
  • כאשר הילדים הולכים ברגל לבית הספר או לחוגים שלהם, הם מבצעים פעילות גופנית לילדים.
  • להעיף למרחקים עפיפון, לרקוד, לקפץ מעל גבי השלוליות, לדלג או לנתר – כל אלו נחשבים לפעילות גופנית לילדים.
  • שחייה גם נמנית עם פעילות גופנית לילדים.
  • כאשר ילדים משחקים במשחקים אקטיביים, כדוגמת "תופסת", הם למעשה עוסקים בפעילות ספורטיבית לילדים.

האם פעילות לילדים מסייעת להם להבין יותר את עולמם?

שאלה מכרעת זאת, בדמות של – האם פעילות לילדים מסייעת להם להבין יותר טוב את עולמם"?, נענה, תלוי בסוג הפעילות. כאשר מדובר על פעילות של יצירה לילדים, היא מסייע לילדים להבין את המושגים רטוב ויבש, גדול וקטן, קשה ורך, מלמעלה או מתחת, וכיוצא בזאת. פעילויות כגון אלו מסייעות בידי הילדים להבין שהינם עשויים להשפיע על הסביבה שלהם, תוך כדי יצירה של מודעות בטוחה בעצמם.

מה הסגולות של פעילות לילדים גופנית?

קצרה היריעה מלהכיל את כל הסגולות של פעילות לילדים גופנית. בעוד הפעילות הגופנית לילדים מהווה נדבך חשוב ממשחק ומלמידה. כאשר הילדים עוסקים בפעילות גופנית לצדכם או לחלופין ביחד עם בני אדם שונים, זאת עשויה להיות אופציה נהדרת בשבילם לבנות מערכות יחסים תקינות בקהילה שלהם, ובחיק משפחתם. לפעילות הגופנית לילדים יש המון סגולות, ולהלן נציג בפניכם אותם

  • הפעילות הגופנית לילדים מקנה את היכולת לילדים שירגישו בטוחים יותר, מה שמתורגם לתחושת שייכות עוצמתית יותר.
  • הפעילות הגופנית לילדים גורמת לילדים להתחיל ולשתף במה שעובר עליהם במהלך היום.
  • הפעילות הגופנית לילדים מחזקת את הריאות, העצמות, הלב והשרירים של הילדים.
  • הפעילות הגופנית לילדים מסייעת לילדים להסתדר טוב יותר עם החברים שלהם, וליצור קשרי חברות בצורה קלה יותר.
  • הפעילות הגופנית לילדים משפרת את הגמישות, את הקואורדינציה, את היציבה ואת שיווי המשקל של הילדים.
  • הפעילות הגופנית לילדים מסייעת להם להתרכז יותר טוב במוסדות הלימודים השונים.
  • הפעילות הגופנית לילדים מסייעת לילדים שלא לעלות במשקל הגוף.
  • הפעילות הגופנית לילדים מפחיתה את הסיכונים שהילדים יחשפו למחלות סוכרת סוג שתיים, מחלות לבביות או מחלות הסרטן, בשלב מאוחר יותר של החיים שלהם.
  • הפעילות הגופנית לילדים מסייעת להם לישון שינה איכותית יותר, ולהיות יותר שלווים.

כיצד פעילות לילדים משפרת את ההיבט של תיאום עין ויד?

על השאלה הנוקבת – "כיצד פעילות לילדים משפרת את ההיבט של תיאום עין ויד"?, נשיב כי לימוד של פיתוח מיומנויות מוטוריות עדינות, ממש מחייב כמה שיותר תרגולים. אף במידה ועסקינן אודות לימודים של איך להחזיק עט ביד, תחושת המישוש, יצירה של סימנים או מיומנויות של מספרים, נראה כי פעילויות יצירתיות לילדים מפתחות את הקלט הפרופריוספטיבי של הילדים.

האם פעילות לילדים אנרגטית גורמת להם להיות אקטיביים?

באשר לשאלה – "האם פעילות לילדים אנרגטית גורמת להם להיות אקטיביים יותר"?, מיד נענה. כל פעילות אנרגטית מהווה נתיב טבעי שבו הילדים יכולים לזוז ולהיות אקטיביים למדי. לרבות – תינוק נוטה לנוע ולזוז, תוך כדי כך שהוא בועט ברגליו. ילדים גדולים יותר מסוגלים לעשות הרבה יותר פעולות. כמו למשל – לשחק במתקני שעשועים, לרוץ, לרקוד כאשר המוזיקה מתנגנת ברקע, להסתובב, לזרוק חפצים, לבעוט, וכיוצא בזאת.

מה הקשר בין פעילות לילדים לבין רכישה של מיומנות חברתיות?

בהקשר לשאלה – מה הקשר בין פעילות לילדים לבין רכישה של מיומנויות חברתיות"?, מיד נענה. כשמדברים על מיומנויות חברתיות, בהכרח מתכוונים ליכולת של הילדים לחלוק או לשתף עם חבריהם לקבוצה או לכיתה. היכולת להתחבר זה לזה, תוך כדי הליכה שלב אחד קדימה בהכרה של חברים חדשים. במקביל להבנה איך חפצים עשויים להתקיים, אף כאשר הינם נמצאים מחוץ לטווח הראייה.

כיצד פעילות לילדים מספקת להם את יכולת פיתוח הדמיון?

שאלת השעה – "כיצד פעילות לילדים מספקת להם את היכולת של פיתוח הדמיון"?, ובכן, להלן התשובה המוחצת שלנו – אמר האיש, שאולי היה החכם מכל, איינשטיין אלברט, "הדמיון חשוב יותר מהמידע". ולמה בדיוק התכוון המשורר בדבריו אלו? הוא התכוון, בעוד שהילדים מטפחים את הדמיון, באמצעות סיוע של ההורים שלהם, הם מסייעים להם לטפח את הפן היצירתי שבהם, והם מצליחים לצמוח ולהתפתח כאינדיבידואל. בכל תחומי הלמידה הם משפרים את הישגם, כמו גם את ההתפתחות העצמית שלהם, ביי פר.

איך הביטחון העצמי של הילדים מתחזק, תוך כדי ביצוע פעילות לילדים?

לשאלה החוצה את הגבולות – "איך הביטחון העצמי של הילדים מתחזק, תוך כדי ביצוע פעילות לילדים"?, אנו גורסים, כי פיתוח הרעיונות של הילדים שלכם, גאוניים כמו גם טיפשיים, והפיכה שלהם לדבר מה שאפשר לאחוז בידיים, מקדם בקרבם את תחושת הגאווה העילאית, ערך עצמי גבוה, ובעיקר סיפוק רב. פיתוח הרעיונות של הילדים שלכם מאפשר להם לרכוש ביטחון עצמי ביכולות שלהם. כמו גם לפתח את יכולת החשיבה העצמית שלהם, וזאת משום, שהילדים מצליחים להבין שהרעיונות שלהם מתקבלים על ידי ברי סמכא, והם מוערכים על ידם. בחינה של כל מיני מרקמים, צבעים וכיוצא בזאת, תומכת בביטחון העצמי של הילדים לאין שיעור, סביב הנושא, למשל – של צריכת אוכל בריא. ביטחון מוגבר שכזה עשוי אף לסייע ביכולת של החלטות או של בחירות.

האם פעילות לילדים משפיעה על ההתפתחות הגופנית שלהם?

יש שאלות שמחייבות מענה מידי, ואחת מהן היא – "האם פעילות לילדים משפיעה על ההתפתחות הגופנית שלהם"?, ועל כן נענה בקצרה. בעידן, אשר בו הילדים נחשפים, חדשות לבקרים, בגילאים מאוד מוקדמים, לכל מיני השפעות, משמעותי ביותר לסייע להם לפתח את הכוח באצבעות ובידיים שלהם. כאשר הילד שלכם יוצר יצירות, שוקד על מטלות יצירתיות, עובד עם חמר, או שהוא עושה שימוש כל שהוא עם האצבעות שלו, על מנת ליצור יצירות אומנותיות, כל זה מסייע לו לפתח את היכולות שבאצבעות ושבידיו. פעילות יצירתית לילדים תומכת אף בפיתוח של התנועות, במודעת המרחבית ובאיזון של הילדים.

האם פעילות לילדים תשפר את יכולת הריכוז של הילדים?

יש שאלה חשובה מכל – "האם פעילות לילדים תשפר את יכולת הריכוז של הילדים"?, ועל כך נשיב לאלתר. בהיות הילדים שלכם יצירתיים, באופן הזה הם מצליחים לבנות את הביטחון העצמי שלהם. כמו כן, הם מתנסים בחוויות, ובכל מיני פעילויות חדשות. הם לומדים להכיר ולבנות את הסובלנות ואת יכולת ההתמדה שלהם, כאשר כל הנ"ל מסייע להם לדבוק ולפתח את הרעיונות היצירתיים שלהם. במידה ולא מצאה חן בעינכם יצירת האומנות של הילדים שלכם, והיא נראית לכם יותר קשקוש מאשר אומנות מוערכת, אל תגיבו בשאט נפש, תתמכו בילדים שלכם, מה שחשוב שבעיניהם מדובר ביצירה של מופת אמתי.

האם אפשר לומר כי פעילות לילדים מקדמת את ההתפתחות החושית שלהם?

בהקשר לשאלה – "האם אפשר לומר, כי פעילות לילדים מקדמת את ההתפתחות החושית שלהם", נענה בהקשר ישיר. הילדים שלכם מסוגלים להבין ולהכיל את העולם שלהם באמצעות פיסות מידע מן חמשת החושים שלהם. מעורבות בכל סוג של פעילויות לילדים היום, יצירתית או לאו, מסייעת לילדים שלכם לפתח את הכישורים של ההתבוננות שלהם, את הבנת העולם הפנימי שלהם, את יכולת החקר של כל מיני היבטים חשובים בחייהם, ואת היכולת לזהות כל מיני ריחות וצבעים, וכיוצא בזה.

מדוע פעילות לילדים הינה קריטית להתפתחותם הפיסית?

שאלת העידן המודרני – "מדוע פעילות לילדים הינה קריטית להתפתחותם הפיסית"?, ועל כך נסביר להלן על ידי המחשה. תנסו להעלות ברוחכם תינוק רך בשנים, אשר זוחל לכיוון של החיה המפוחלצת שהוא הכי מחבב. או לחלופין תנסו לדמיין ילד קטן שמטפס לכיוון חדר הכושר בהפסקה. ככל שתעמיקו את המחשבה על כך, כי תבינו שמשחק פיסי מהווה את הנדבך העיקרי שאותו ילדים נוצרים בזיכרון מימי הילדות שלהם. משחק אקטיבי הוא קריטי לשם התפתחות פיסית תקינה של הילדים. המשחק האקטיבי מסייע להם לפתח מיומנויות מוטוריות עדינות, שמחייבות למשל הרמה של חפצים מסוימים, חידוד של הקואורדינציה, פיתוח של מיומנויות מוטוריות גסות, כגון – תנועות נרחבות של הליכה וזחילה, או לחלופין שיווי משקל. כמו כן, המשחק הפיסי של הילדים מסייע בידם לנצל את מאגרי האנרגיה הטבעיים שלהם, כמו כן, הוא מקדם הרגלי אכילה ושינה מיטביים יותר. בעקבות המון מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי קיימים מספר יתרונות בריאותיים של שקידה על אורח חיים אקטיבי, והילדים שלכם אינם יוצאים מן הכלל בעניין זה. אותם מחקרים הוכיחו, כי ילדים שפעילים בפן הפיסי, הם בעלי נטייה בהכרח להיות בריאים ורזים יותר, בעוד שילדים שאינם פעילים בפן הפיסי יסבלו מבעיות כמו השמנה בהמשך החיים שלהם.

ניתן למצוא אצלנו פעילות לילדים בשבת , אטרקציות לילדים ועוד

איך פעילות לילדים מחזקת אצל הילדים את אומנות התקשורת?

אם יש שאלה, ששווה לדון עליה, היא – "איך פעילות לילדים מחזקת אצל הילדים את אומנות התקשורת"?, ועליה נענה לאלתר. לא כל ילד יודע "לפרשן" סיטואציות. לא תמיד הוא מסוגל להבין למה בני האדם בדיוק מתכוונים באמירתם. הילדים צריכים לדעת לפתח כישורים של פענוח אמירותיהם של אחרים, מתי הם מתכוונים למה שהם אומרים, ומתי לאו. זאת הם יעשו באמצעות קליטת רמזים קטנים, הקשבה, האזנה והתבוננות. באמצעות פעילויות לילדים היום, הילדים מצליחים ללמוד את אומנות התקשורת. כל רצונם הוא לזהות את שפת הגוף ואת הבעות הפנים של מי שניצב אל מולם. הילדים מצליחים להבין כיצד יש להתחיל שיחה, ולהמשיך להתנהל אתה ברצף הגיוני. כמו כן, הם למדים כיצד לבטא את המהווים ואת ההגיגים שלהם באופן שלא יסבך יותר מדי את המצב, ויפגע במשחק הקבוצתי. כל המשחק של העמדות הפנים מאוד משמעותי לשם פיתוח היכולות של אוריינות, כמו גם תקשורת, של הילדים. הבסיס של הרעיון שכל אות מאפיינת צליל אחר, אשר מבוסס על סמליות. שזה כשלעצמו מושג שהילדים מבינים בעודם מעמידים פנים שקופסה היא בעצם ארמון, או שסנדל הוא בעצם רכב יוקרתי. משחק התפקידים אף מעניק להם את הצ'אנס לעשות שימוש במלים שהם שמעו מפי אחרים, והוא מסייע בידם לשפר את אוצר המלים שלהם. עם ההתבגרות של הילדים, המשחקים שמבוססים על מלים, יסייעו בידם לחזק את כישורי האוריינות ואת כישורי השפה שלהם.

כיצד מיומנויות התקשורת של הילדים ישתפרו, במקביל לפעילות לילדים?

שאלת המאה הנוכחית – "כיצד מיומנויות התקשורת של הילדים ישתפרו, במקביל אל פעילות לילדים"?. ועל כך נענה בקצרה. כאשר הילדים עוסקים בפעילות של יצירה, היא מסייעת להם בפיתוח של כישורי ההקשבה שלהם. בהענקת תשומת לב מיטבית לכל פרט ופרט, בביטוי הרגשות הכי אמתיים שלהם, ובתיאור קונקרטי של פעילותם, וכיוצא בכך.

האם פעילות לילדים תחדד להם את "קול ההיגיון"?

היש שאלה חשובה מזאת – "האם פעילות לילדים תחדד להם את "קול ההיגיון"?, והתשובה לכך תמציתית בעיקרה. פעילויות לילדים היום, באופק של יצירתיות, מסייעות לילדים לחשוב, לפתור בעיות בכוחות עצמם, ולייצר קשרים חדשים, וכולי. מדובר אודות דרך חדשה שמאפשרת לילדים לחשוב, תוך כדי התנסות בכל מיני פתרונות, על מנת להשיג את מושא חפצם. פעילויות כגון אלו מסייעות לילדים לייצר קשרים חדשים, למיין, לענות בחיוב על מצבים בעייתיים, ולנתח מידע באופן מושכל, וכיוצא בזאת.

האם פעילות לילדים מסייעת לילדים לייצר עולם שבדמיון?

שאלה כה הכרחית – "האם פעילות לילדים מסייעת לילדים לייצר עולם שבדמיון"?, והתשובה לכך באה לידי ביטוי בכך שתנסו לדמיין עולם, שבו הילדים שלכם עשויים לאכול דונטס לארוחת הבוקר, או מאכל עם חרקים מפחידים. כל הקסם שבמשחק תפקידים שכזה מספק לילדים את הכוחות למגר דברים מהמצבים שבהם מעמידים פנים שהם מפחידים אותם, והינם עשויים לפעול מתוך מקום של ביטחון, מה שבמציאות אי אפשר. מדובר על הדרך שבה הולכים הילדים לייצר עולם מדומה. עולם שנוכחים בו דמויות ועלילות, אשר תואמת את המצב הרגשי שבו הם נמצאים. עולם דמיוני שמסייע בידם ללמוד להביע, כמו גם לווסת, את הרגשות הכי כנים שלהם. בעזרת המשחק, הילדים לומדים להתמודד עם הרגשות שלהם, כאשר הם מפעילים כפתורים של תוקפנות, פחדים, תסכול, או כעסים, במצבים שבהם כל השליטה נמצאת בידיים שלהם, ואך ורק שלהם. זאת היא הזדמנות נהדרת, בשביל הילדים, לתרגל רגשות של אמפתיה והבנה הדדית. כמו כן, באמצעות הענקה של תחושת הישגיות וסיפוק לילדים, המשחק אף עשוי לסייע להם לבנות את הביטחון העצמי שלהם.

שינוי שעות פעילות ביום חמישי הקרוב

עקב מזג האוויר הקיצוני הצפוי מחר, ה- 25/4 סבב בוקר 11:00-14:00 מבוטל!
מוזמנים להגיע בסבב שלאחריו 15:00-18:00 או עד 1/6/24 אין צורך בתיאום מראש או בשריון מחדש!
רוי בוי פארק שעות פעילות אגוסט 2023. מודעה
רוי בוי פארק- הודעה על סגירת הפארק